niedziela, 24 listopada 2013

Strogonow

Strogonow

Strogonow
Aromatyczny i rozgrzewający strogonow. Potrawa idealna na chłodne, jesienne i zimowe dni. Wszyscy znamy go z wesel, ale dopiero domowy pozwala poznać jego prawdziwe oblicze. Nie tylko wyróżnia się doskonałym smakiem, ale też jest bardzo sycącym posiłkiem. Z powodzeniem może stać się naszą ulubioną potrawą.


SKŁADNIKI:



    • 800 g polędwicy wieprzowej/schabu/wołowiny
    • 300 ml bulionu warzywnego
    • 600 g pieczarek
    • 4 ogórki konserwowe
    • 3 średnie papryki czerwone
    • 3 średnie cebule
    • natka pietruszki
    • szklanka wody
    • 1/2 kostki masła
    • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany 18%
    • 2 łyżki przecieru pomidorowego
    • czubata łyżka musztardy 
    • 1-2 łyki mąki pszennej
    • 3 liście laurowe
    • 3 ziarna ziela angielskiego
    • łyżka papryki słodkiej
    • szczypta chili
    • sól, pieprz


WYKONANIE:

  1. Mięso pokroić w grubą kostkę. Oprószyć mąką i dokładnie wymieszać.
  2. Usmażyć na 1/3 porcji masła po czym przełożyć do dużego garnka o grubym dnie.
  3. Cebulę obrać i pokroić w kostkę.
  4. Pieczarki obrać ze skórki, umyć i pokroić w plasterki.
  5. Na patelni  z dodatkiem pozostałej części masła usmażyć cebulę oraz pieczarki, a następnie doprawić solą oraz pieprzem. Przełożyć do garnka z mięsem. Zalać całość bulionem warzywnym i gotować na średnim ogniu.
  6. Doprawić słodką papryką, chili, pieprzem, solą, zielem angielskim i liściem laurowym. Gotować razem przez 30 minut.
  7. Paprykę umyć oraz wydrążyć, a następnie wraz z ogórkami pokroić w paseczki i dodać do garnka.
  8. Doprawić całość musztardą i przecierem pomidorowym. Gotować, aż papryka będzie miękka. 
  9. Na koniec dodać śmietanę rozcieńczoną szklanką wody. Zagotować.
  10. Podawać posypany natką pietruszki i z białym pieczywem.

SMACZNEGO :)

obiad polędwica wieprzowa pieczarki cebula masło przecier pomidorowy ogórki konserwowe papryka musztarda mąka bulion śmietana sól pieprz papryka słodka chili ziele angielskie liść laurowy natka pietruszki

18 komentarzy:

  1. uwielbiam to danie:) pięknie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, ale zrobiłaś mi ochotę na to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę :) proszę napisać czy smakowało :)

      Usuń
  4. A ja mam pytanko, zrobiłem wszystko dokładnie tak jak w przepisie tylko zamiast łyżki słodkiej papryki to dałem pół na pół z ostrą ale finalnie potrawa jest dość słodka przez co nie ma takiego smaku jaki oczekiwałem, co może być tego przyczyną i jak przełamać ten słodki posmak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm... przyznam szczerze, że mi wyszedł lekko gorzkawy i kwaśny w smaku, a jakich pan użył ogórków?? domowych czy ze sklepu?? można zrobić z ogórkami kwaszonymi zamiast korniszonych jeśli się chce w smaku bradziej kwaśny. Jeśli pikantny to dodać według uznania więcej papryki chili. Smak gorzki uzyskamy dzięki musztardzie. A jaki doładnie Pana smak intersuje?? Gorzki, kwaśny czy bardziej pikantny w smaku??

      Usuń
  5. Na ile osób wychodzi taka ilość składników, tak mniej więcej ;) bo muszę zrobić na większą ilość osób... zastanawiam się więc nad ilością składników ;) Kama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taka miseczka jak na zdjęciu 7-8 osób :) Pozdrawiam Kama

      Usuń
  6. A my dajemy nieco mniej bulionu ok 170 ml, przez co danie jest gęstsze i jemy z makaronem penne. Polecam dla wielbicieli makaronu ;) pychota

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne :D zrobiłam z kluseczkami lanymi...REWELKA !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziś zrobiłam dla odmiany kotletów schabowych i recenzja mojego faceta : REWELACYJNE :-) tak więc dziękuję za przepis. Danie będzie regularnie gościć na moim stole :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że smakuje Wam mój strogonow :) takie komentarze sprawiają mi wiele radości :) pozdrawiam i zachęcam do wypróbowania innych przepisów :)

      Usuń
  9. Pierwszy raz robiłam i wyszedł przepyszny

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny przepis! Najlepszego strogonowa zawsze robiła moja babcia, ja teraz cały czas szukam przepisu, który by mu dorównał. Może tym razem się uda :)

    OdpowiedzUsuń

Sharing Buttons