wtorek, 26 listopada 2013

Kruche Ciasteczka z Powidłem

Kruche Ciasteczka z Powidłem

Kruche Ciasteczka z Powidłem
Kruche ciasteczka robi się błyskawicznie. Wykonanie ich nie sprawia żadnych trudności nawet osobom, które swoich sił w pieczeniu próbują po raz pierwszy. Dodatkowo, przełożone powidłem, są rewelacyjne w smaku.

Kruche ciasteczka

SKŁADNIKI:


    • 2 szklanki mąki pszennej 
    • powidło śliwkowe
    • 1/2 szklanki cukru pudru
    • 150 g masła
    • 2 łyżeczki cukru waniliowego
    • 2 żółtka
    • łyżka kwaśnej śmietany 18%
    • łyżeczka proszku do pieczenia
    • szczypta soli


WYKONANIE:

  1. Mąkę przesiać przez sitko. Dodać proszek do pieczenia, sól, masło, cukier puder, cukier waniliowy i posiekać nożem. 
  2. Następnie dodać żółtka, śmietanę i zagnieść ciasto. Wstawić do lodówki na 30 minut.
  3. Ciasto rozwałkować na plaster o grubości ok. 3-4 mm i przy pomocy dowolnych foremek wykrawać ciasteczka. W moim przypadku były to serduszka oraz kwiatki.
  4. Ciasteczka układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Piec przez ok. 15 minut w temperaturze 180°C na złoty kolor.
  6. Gotowe ciasteczka przełożyć powidłem i delikatnie oprószyć cukrem pudrem.

SMACZNEGO :)

ciasteczka mąka pszenna masło cukier puder cukier waniliowy jajka proszek do pieczenia śmietana sól powidło śliwkowe

1 komentarz:

  1. Smakowicie wyglądają :)
    Pozdrawiam i koniecznie zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń

Sharing Buttons