środa, 15 stycznia 2014

Zupa z Czerwoną Soczewicą

Zupa z Czerwoną Soczewicą

Zupa z Czerwoną Soczewicą
Soczewica jest jedną z najzdrowszych roślin strączkowych. Zawiera dużo białka, witamin z grupy B oraz żelazo. Można z niej przyrządzić bardzo bogaty repertuar dań, m. in. zupy, gulasze lub sałatki. Ja polecam Wam dzisiaj pyszną i pożywną zupę. Jeśli lubicie sól, pamiętajcie, że dodana podczas gotowania powoduje, iż ziarna soczewicy twardnieją. 

Zupa z soczewicy

SKŁADNIKI:



    • 200 g łuskanej czerwonej soczewicy
    • puszka pomidorów krojonych
    • 2 cebule średnie
    • 2 ząbki czosnku
    • marchewka mała
    • pietruszka
    • plaster selera
    • 3 łyżki kukurydzy z puszki
    • natka pietruszki
    • łyżeczka kminku
    • łyżeczka kolendry
    • łyżeczka imbiru
    • 1/2 łyżeczki kurkumy
    • 1/2 łyżeczki curry
    • 1/3 łyżeczki chili
    • 2 liście laurowe
    • 2 ziarna ziela angielskiego
    • sól, pieprz
    • kostka rosołowa
    • 3 łyżki oliwy z oliwek


WYKONANIE:

  1. Soczewicę namoczyć na 10 minut w zimnej wodzie.
  2. Marchewkę, seler, pietruszkę, cebulę i czosnek obrać, umyć i pokroić w kostkę.
  3. Kolendrę i kminek utrzeć w moździerzu.
  4. Do garnka o grubym dnie wsypać cebulę z dodatkiem oliwy i podsmażyć. Następnie dodać pozostałe warzywa za wyjątkiem czosnku i smażyć razem przez kilka minut.
  5. Warzywa posypać czosnkiem, imbirem, kukrumą, curry, kolendrą oraz kminkiem. Smażyć przez 2 minuty cały czas mieszając, aby przyprawy i czosnek nie przypaliły się.
  6. Do garnka wlać ok. 1.5 l wody, odcedzoną soczewicę, pomidory z puszki, kostkę rosołową i całość gotować przez 30 minut. Gotującą się zupę co jakiś czas zamieszać.
  7. Gdy warzywa i soczewica będą miękkie, doprawić do smaku solą i pieprzem.
  8. Zupę podawać posypaną natką pietruszki.

SMACZNEGO :) 

 

zupa czerwona soczewica krojone pomidory kukurydza marchewka seler pietruszka cebula czosnek kminek kolendra kurkuma curry imbir liść laurowy ziele angielskie chili sól pieprz kostka rosołowa natka pietruszki oliwa

30 komentarzy:

  1. Ciekawa propozycja nigdy takiej nie jadłam. Dobry pomysł na wprowadzenie nowości w jadłospisie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro biorę się za realizację tego przepisu, coś czuję, że to będzie strzał w dziesiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjna zupka! Właśnie się nią zajadam (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się że smakowała :) pozdrawiam i zapraszam do wypróbowania innych przepisów :)

      Usuń
  4. właśnie zrobiłam, niebo w gębie :) polecam wszystkim i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo Monika :) bardzo mnie cieszy, że zupka posmakowała :) pozdrawiam

      Usuń
  5. mi się dopiero gotuję, ale dam znać czy dobra :P

    OdpowiedzUsuń
  6. O jakie to było dobre. Takie słowa wypowiedziały mi się same. W czasach kiedy miałam tyle lat co Ty Mariolko soczewica nie była ani popularna ani modna. Więc jak ją kupiłam to nie bardzo wiedziałam do czego ją użyć.Twój przepis okazał się strzałem w dziesiątkę. Zamiast kostki dodałam dwa skrzydełka, imbir i kolendrę dodałam świeże. Dzięki za przepis, jest pysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Tereso bardzo się cieszę, ze mój przepis przypadł do gustu :) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. zaraz bęę gotować z mamą mam pytanie czy ona jest gęsta naprzykład jak sos pomidorowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli część zupy zblenderujemy to będzie miała konsystencję sosu (ja nie robiłam tego), zawsze można dolać więcej wody jeśli się chce mniej gęstą :) pozdrawiam i mam nadzieję, że poskamuje :)

      Usuń
  8. czy ta zupa będzie wyglądać tak jak na obrazku?

    OdpowiedzUsuń
  9. mam pytanie a ona będzie zmakowała podobnie jak sos pomodorowy?

    OdpowiedzUsuń
  10. właśnię robię dam znać czy była pyszyna

    OdpowiedzUsuń
  11. nie zupa w niczym nie przypomina sosu pomidorowego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. moja ciocia robiła i smakowała jak sos pomidorowy i była lepsza ale moja mama robi tą bo jej ta bardziej smakuje

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszna, polecam ten przepis moim znajomym i gotuje ja co tydzien :)

    OdpowiedzUsuń
  14. pyszna zupa wychodzi z tego przepisu, bardzo rozgrzewająca, a ten zestaw przypraw jest super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) polecam też pastę z soczewicy do kanapek :)

      Usuń
  15. Bernadeta Krawiec10/28/2014 09:52:00 AM

    ja dodaję do zupy jeszcze filet z kurczaka i u mnie obowiązkowo zielony groszek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Brakuje mi tylko w przygotowaniu kiedy dodajemy kukurydzę i chilli :) właśnie zupka się gotuje :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Jedna z moich ulubionych propozycji na listopadowe ciepłe kolacje :)
    Fajnie, że proponujesz dużo różnorodnych przypraw, na pewno gotowa zupa ma fantastyczny aromat! Osobiście wolę całą zmiksowaną, więc chyba czas wyciągać blender :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Zupa naprawde pyszna.

    OdpowiedzUsuń

Sharing Buttons