poniedziałek, 2 grudnia 2013

Proziaki z Masłem Czosnkowym

Proziaki z Masłem Czosnkowym

Proziaki z Masłem Czosnkowym
Przysmak kuchni galicyjskiej. Kiedyś przyrządzały je wiejskie gospodynie jako podpłomyki pieczone na blasze w chlebowych piecach. Ja przedstawiam Wam dziś proziaki w całkowicie nowej odsłonie. Nie zapominajmy o prostych potrawach, na których wychowywali się nasi przodkowie. Warto czasem wrócić do korzeni.

proziaki

SKŁADNIKI (10 placuszków):



    • 500 g mąki pszennej
    • szklanka kefiru
    • 1/2 łyżki sody
    • łyżeczka cukru
    • 1/2 łyżeczki soli

WYKONANIE:

  1. Wszystkie składniki połączyć razem i wyrobić na jednolitą masę.
  2. Ciasto rozwałkować na plastry o grubości ok. 1 cm i wykrawać kółka o średnicy ok. 15 cm.
  3. Proziaki smażyć na sucho, na rozgrzanej patelni po ok. 5 minut z każdej strony.
  4. Podawać z masłem czosnkowym lub serkiem homogenizowanym. Smakują zarówno na ciepło jak i na zimno.

SMACZNEGO :)

śniadanie mąka pszenna kefir soda cukier sól

2 komentarze:

  1. Właśnie je zrobiłam. Są pyszne, przypominają mi smak z dzieciństwa, są tak wciągające że nie można się od nich oderwać :) dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Sharing Buttons