wtorek, 18 marca 2014

Sałatka z Kurczakiem i Warzywami

Sałatka z Kurczakiem i Warzywami

Sałatka z Kurczakiem i Warzywami
Bardzo smaczna sałatka warstwowa. Jeśli macie ochotę na inny sos możecie śmiało eksperymentować. W oryginalnym przepisie był czosnkowy, którym polewało się sałatkę już na talerzu. Ja natomiast wymieszałam majonez z jogurtem naturalnym typu greckiego.


SKŁADNIKI:



    • duża podwójna pierś z kurczaka
    • 2 woreczki ryżu (ja użyłam ryż 3 kolory)
    • papryka czerwona
    • mała papryczka chili
    • 2 średnie cebule czerwone
    • kilka ogórków konserwowych
    • mały brokuł
    • majonez (ja wymieszałam pół na pół z jogurtem naturalnym typu greckiego)
    • pęczek natki pietruszki
    • 1/2 opakowania przyprawy do gyrosa
    • 4 łyżki sosu sojowego
    • 3 łyżki oleju
    • 3 łyżeczki oleju z pestek winogron
    • sok z dużej cytryny
    • 1/2 łyżeczki chili w proszku
    • łyżeczka kurkumy
    • płaska łyżeczka cukru
    • sól


WYKONANIE:

  1. Mięso umyć, osuszyć i pokroić w średnią kostkę. Przełożyć do miski, doprawić przyprawą do gyrosa, polać sosem sojowym i olejem. Wymieszać i wstawić na godzinę do lodówki.
  2. Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu z dodatkiem kurkumy i 1/2 łyżeczki soli. Wystudzić, dodać sok z cytryny, olej z pestek winogron, natkę pietruszki, paprykę w proszku i chili pokrojone w bardzo drobną kostkę. Wymieszać.
  3. Kurczaka obsmażyć na patelni na złoty kolor.
  4. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę. Skropić sokiem z cytryny, dodać cukier i wymieszać razem. Ostawić do zamarynowania.
  5. Paprykę wydrążyć, umyć i pokroić w drobną kostkę.
  6. Ogórki odsączyć z zalewy i pokroić w kostkę.
  7. Brokuł podzielić na małe różyczki, obgotować 3-5 minut w lekko osłodzonej (1 łyżeczka) wodzie, tak aby pozostał lekko chrupiący. Odcedzić i posypać szczyptą soli.
  8. W dużej misce, najlepiej szklanej, układać warstwami sałatkę: ryż, ogórki, kukurydzę, paprykę, mięso, cebulę, ryż, majonez, brokuł. 
  9. Przykryć folią aluminiową i wstawić do lodówki na 2-4 godzin.

SMACZNEGO :)

sałatka pierś z kurczaka ryż papryka chili cebula ogórki konserwowe brokuł majonez natka pietruszki przyprawa do gyrosa sos sojowy olej olej z pestek winogron cytryna chili kurkuma cukier sól

1 komentarz:

  1. Witaj! Nominowałam Cię do Liebster Blog Awards, mam nadzieję, że więcej osób dowie się o Twojej pasji

    OdpowiedzUsuń

Sharing Buttons