czwartek, 27 marca 2014

Babka Sezamowa z Rodzynkami

Babka Sezamowa z Rodzynkami

Babka Sezamowa z Rodzynkami
Jeśli macie ochotę na babkę inną niż nasze tradycyjne, to polecam Babkę Sezamową z Rodzynkami. Łącząc te dwa składniki otrzymujemy bardzo ciekawy smak. W naszym domu zrobiła ona furorę. Mielonego sezamu nie dostaniemy w sklepie. Ja zmieliłam ziarenka w młynku do kawy. Miksować trzeba jednak krótko, aby nie powstała lepka masa.


SKŁADNIKI:



    • 250 g masła + łyżka do formy
    • 3/4 szklanki cukru
    • 6 jajek
    • łyżeczka proszku do pieczenia
    • 2 łyżeczki cukru waniliowego
    • 200 g mielonego sezamu (ja zmieliłam w młynku do kawy)
    • 300 g mąki pszennej
    • 2/3 szklanki rodzynek
    • bułka tarta


WYKONANIE:

  1. Masło zmiksować na puszystą masę. Dodać cukier i ponownie ucierać.
  2. Następnie dodawać po jednym żółtku cały czas miksując.
  3. Dodać olejek waniliowy, zmielony sezam i połączyć składniki. 
  4. Dodać mąkę i miksować do uzyskania jednolitej masy.
  5. Białka ubić na sztywno. Dodawać stopniowo do masy sezamowej mieszając szpatułką, aby składniki połączyły się w puszystą konsystencję.
  6. Piekarnik rozgrzać do temperatury 180°C.
  7. Ciasto wlać do formy na babkę wysmarowanej masłem i oprószonej lekko bułką tartą.
  8. Włożyć do piekarnika i piec przez ok. 1 godzinę. Sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest upieczone. Udekorować lukrem (u mnie różowy - taki kolor wybrało moje dziecko :)).

SMACZNEGO :)


ciasto masło cukier jajka proszek do pieczenia olejek waniliowy sezam mielony mąka rodzynki bułka tarta
Wielkanocne Smaki - edycja IV

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Sharing Buttons