piątek, 27 marca 2015

Pischinger - Wafel Od MAMY

Pischinger - Wafel Od MAMY

Pischinger - Wafel Od MAMY
Dzisiaj kolejny przepis z dzieciństwa - Pischinger. Taki właśnie wafelek, przekładany masą kakaową z orzechami i rodzynkami, robiła moja mama. Przepis jest bardzo prosty, a efekt niesamowity. Smakołyk rozchodzi się bardzo szybko, zwłaszcza w gronie dzieci. UWAGA!!! - bardzo wciągający. Ilość składników podana jest na wafel okrągły.

wafel

SKŁADNIKI:



    • 250 g masła
    • szklanka cukru
    • 1/2 szklanki wody
    • 2 szklanki czubate mleka w proszku (np. Łaciate)
    • 2 czubate łyżki kakao
    • 1/2 szklanki mix: orzechów włoskich i rodzynek


wafel kakaowy

WYKONANIE:

  1. Masło roztopić z cukrem i wodą (nie zagotowywać!). Odstawić z ognia na kilka minut i lekko ostudzić.
  2. Rodzynki namoczyć we wrzątku. Odcedzić, osuszyć ręcznikiem papierowym i pokroić na drobne kawałeczki. Orzechy drobno posiekać.
  3. Mleko w proszku wymieszać z kakao i wsypać do ciepłego masła szybko mieszając trzepaczką. Na koniec dodać orzechy oraz rodzynki, Wymieszać łyżką i wystudzić.
  4. Gotową masą przełożyć wafle równomiernie. Przycisnąć z góry deską drewnianą i zostawić na 30 minut. Pokroić w prostokąty, romby lub trójkąty.

SMACZNEGO :)

masło cukier woda mleko w proszku kakao orzechy włoskie rodzynki
Wielkanocne Wypieki

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten deser choć nigdy nie wiedziałam, że właśnie tak się nazywa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też uwielbiam, jest to smak mojego dzieciństwa :) dla mnie istnieje tylko jedna nazwa - Wafelek od Mamy :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. malinaimiod.wordpress.com3/27/2015 08:06:00 PM

    Aaaaale mi narobiłaś smaka :)!! A jakie wspomnienia wróciły ;)...Mmmhh...

    OdpowiedzUsuń
  3. smaki z dzieciństwa szybko i smacznie

    OdpowiedzUsuń

Sharing Buttons