poniedziałek, 16 grudnia 2019

Pierniczki Przekładane Powidłem

Pierniczki Przekładane Powidłem

Pierniczki Przekładane Powidłem
Pierniczki te najlepiej upiec tydzień przed świętami i zamknąć w pojemniku, ponieważ zaraz po upieczeniu robią się twarde. Z czasem miękną i stają się przepyszne. Można też przełożyć je powidłem.


SKŁADNIKI:



  • 5 szklanek mąki pszennej
  • 1/2 szklanki miodu naturalnego
  • 250 g masła miękkiego
  • duża łyżka kakao
  • jajko
  • 2 łyżki przyprawy do pienika
  • płaska łyżeczka sody
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • łyżka cukru waniliowego
  • powidło

WYKONANIE:

  1. Masło utrzeć na puszystą masę z cukrem pudrem i cukrem waniliowym.
  2. Mąkę wymieszać z sodą oczyszczoną, proszkiem do pieczenia, kakao i przyprawą do piernika.
  3. Następnie dodać jajko, miód płynny i mąkę ze składnikami. Gęste ciasto zagnieść rękami, zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na 2 godziny.
  4. Twarde ciasto podzielić na 4 porcje i każdą rozwałkować na plaster o grubości 3 mm. Wyciąć pierniczki dowolnymi foremkami. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Piec przez 10-12 minut w temperaturze 180°C. Wystudzić.
  6. Gotowe ciasteczka przełożyć powidłem.

SMACZNEGO :)

ciasteczka mąka miód masło kakao jajka przyprawa do piernika soda cukier puder cukier waniliowy powidło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Sharing Buttons